رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مکاتبه نمایندگان با رهبری درباره بافت اطراف حرم رضوی

  • کد خبر: ۳۱۵۹۳
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
مکاتبه نمایندگان با رهبری درباره بافت اطراف حرم رضوی
شماری از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به مقام معظم رهبری، خواستار راهنمایی ایشان درباره موضوع بافت پیرامون حرم امام رضا (ع) شدند. دیروز صحن علنی مجلس، شاهد قرائت نامه ۲۳۰‌نماینده مجلس یازدهم به مقام معظم رهبری برای راهنمایی‌گرفتن از ایشان درباره پروژه مهم و البته پیچیده نوسازی و بهسازی بافت اطراف حرم امام‌هشتم (ع) بود؛ نامه‌ای که روح‌ا... متفکر آزاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، آن را قرائت کرد.
بنیامین یوسف‌زاده - شماری از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به مقام معظم رهبری، خواستار راهنمایی ایشان درباره موضوع بافت پیرامون حرم امام رضا (ع) شدند. دیروز صحن علنی مجلس، شاهد قرائت نامه ۲۳۰‌نماینده مجلس یازدهم به مقام معظم رهبری برای راهنمایی‌گرفتن از ایشان درباره پروژه مهم و البته پیچیده نوسازی و بهسازی بافت اطراف حرم امام‌هشتم (ع) بود؛ نامه‌ای که روح‌ا... متفکر آزاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، آن را قرائت کرد. در بخش‌هایی از این نامه آمده است: «مشهدالرضا به‌عنوان قطب فرهنگی جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران اسلامی، یکی از کانون‌های چالش بین الگوی پیشرفته اسلام ایرانی و الگو‌های توسعه‌ای منهای هویت و عدالت بوده است. اجرای دقیق و کامل دستورات صریح و مکتوب فروردین سال ۸۶ حضرت‌عالی خطاب به استاندار وقت می‌توانست طی ۱۳ سال گذشته از تضییع گسترده حقوق شرعی و قانونی جمعیت بزرگی از مجاوران حرم مطهر رضوی جلوگیری کند و مانع‌از تاراج هویت معنوی بافت پیرامون حرم امام‌رضا (ع) و لطمه به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام شود. همین جریان خسارت‌ساز، مصالح زیست‌محیطی پایتخت معنوی کشور را نیز علی‌رغم هشدار‌ها و نهی صریح حضرت‌عالی مورد تهدید قرار داده است. متأسفانه در ماه‌های اخیر هم‌افزایی غافلانه یا متعمدانه برخی عناصر، مراکز و ایستادگی در‌برابر مصوبه قانونی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، نور امیدی را که برای اصلاح برخی کج‌رفتاری‌های دو دهه گذشته روشن شده است، تهدید می‌کند. ایستادگی دربرابر قانون‌دانان قانون‌شکن که به‌دنبال خم‌کردن قانون و افزایش اختیارات غیرقانونی خود و تداوم انفاذ الگو‌های بی‌هویت توسعه و صیانت از منافع عده‌ای قلیل به‌ضرر عامه مردم و نفی هویت تمدنی مشهدالرضا هستند، با تصریح مجدد منویات نورانی حضرت‌عالی تحکیم خواهد شد.»
در این نامه همچنین آمده است: «از حضرت‌عالی می‌خواهیم فرزندان خود را در پیگیری منویات و دغدغه‌هایتان در این امر و بازنگری در طرح بافت پیرامون حرم رضوی به‌منظور تقویت هویت اسلامی‌ایرانی پایتخت معنوی کشور و احقاق حقوق مجاوران و زائران ثامن‌الحجج (ع) و پیگیری تخلفات و جرم‌انگاری قانون‌گریزی‌های صورت‌گرفته راهنمایی و حمایت فرمایید.»

تعیین تکلیف بافت با همفکری صورت گیرد
دیروز موضوع بافت اطراف حرم امام‌رضا (ع) و ماجرای جلسه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری، به نشست خبری قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی هم کشیده شد و مصطفی خاکسار‌قهرودی در پاسخ به سؤال شهرآرا در‌این‌باره گفت: موضوعاتی همچون بافت پیرامون حرم رضوی و حقوق مکتسبه آن، در‌زمره مواردی است که نباید به‌عهده یک گروه قرار گیرد و باید در این حوزه از ظرفیت فکری مدیران کشوری و استانی و شهری بهره گرفته شود.
وی درباره موضع آستان قدس رضوی درباره رویکرد اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری در موضوع حقوق مکتسبه بیان کرد: پاسخ قانع‌کننده به این پرسش، قطعا باید پاسخ مفصلی باشد و در یک کلمه نمی‌توان رویکرد موجود را تأیید یا رد کرد.
وی با بیان اینکه باید در‌زمینه حقوق مکتسبه واقعی، همه جوانب را برای متضرر‌نشدن مردم رعایت کرد، افزود: بخشی از این تصمیمات بر‌اساس برخی اقدامات غیرقانونی بوده که متأثر از طرح اولیه است و باید با هرکس که در این زمینه تخلفی انجام داده برخورد لازم صورت گیرد. شورای عالی شهرسازی و معماری، مسئولان استانی و شهری هرکدام مسئولیت‌ها و البته اختیاراتی دارند که مبتنی‌بر آن می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.
خاکسار قهرودی این نکته را هم گفت که نظر آستان قدس در حوزه حقوق مکتسبه بر حفظ تعامل، تفاهم و مصلحت‌اندیشی استوار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->